Coaching op de werkplek

Coaching Tiel

 

 

 

 

 

Coaching op de werkplek.

Als u in een bedrijfsorganisatie werkt, bent u er zich waarschijnlijk van bewust dat de laatste jaren meer en meer mensen een andere richting uitgaan. Deze mensen, die ooit high performers waren, rennen nu in de richting van de maandelijkse incentive en de driemaandelijkse looncheque en ze kunnen zich niet onttrekken aan de realiteit dat er een nieuw tijdperk op de werkvloer aan het ontstaan is. Met het succes van de nieuwe CEO wereld, blijven meer en meer van ons achter met het gevoel dat we onderbetaald, ondergewaardeerd of niet serieus genomen worden. Velen van ons zijn bezorgd en willen dat er iets verandert, maar zien echt geen uitweg binnen onze huidige werkomgeving.

Coaching, als onderdeel van de leiderschapstraining en managementontwikkelingsprogramma’s, kan veel helpen om dit te verhelpen, vooral als het gaat om leiderschapsontwikkelingsprogramma’s die de basisleiderschapstraining omvatten.

Er zijn echter ook veel coachingsorganisaties in de VS die executive coaching met het hoger management toepassen. Veel van deze organisaties zijn verder gegaan dan de basisprincipes van executive coaching. In veel gevallen hebben zij echte executive coaching opgenomen in alle opleidingsprogramma’s die zij ontwikkelen.

Dit is een zichzelf versterkend succes, maar u moet erkennen dat de organisatie de belangrijkste distributeur van deze mensen is, en dat u dus de meeste publiciteit krijgt.

Hoe kan dit gebeuren?

Je bereikt persoonlijk succes door klanten te krijgen, het kopen van klanten wordt een bevredigende carrière, en het bedrijf kan groeien. Zoals in elk bedrijf zijn er bedrijven die coaching en andere ontwikkelingstrainingen aanbieden. Maar er zijn ook heel wat kleine firma’s die andere vormen van executive coaching aanbieden, zoals bijvoorbeeld leiderschapsworkshops. Veel kleine firma’s bezitten een aantal consultants die naast het geven van andere vormen van executive coaching ook aanvullende diensten verlenen.

Door het nemen van deze maatregelen kan een professioneel adviesbureau een zeer succesvolle onderneming produceren die winst kan maken, nieuwe cliënten kan krijgen, nieuwe cliënten kan toevoegen en nieuwe zaken kan doen in de voorgestelde budgetten.

Er is het nadeel, dat slechts een paar professionals in dit wiel starten. Het voordeel is dat de concurrentie van andere firma’s uw rendement op de investering vermindert. Zij hebben de voorsprong, maar zijn de weinigen. Veel kleine firma’s kunnen helpen, maar omdat ze veel coaches hebben, hebben ze meer dan genoeg concurrentie.

Delven in de werkplaats.

Het is niet echt een probleem als een niet goed opgeleide professional de plaats van een andere coach inneemt. De wereld is groot. Coaches zijn overal, en sommigen kunnen heel goed voor u werken. Maar je kunt je toch uitgedaagd voelen als verschillende mensen op je werkplek een beroep op je doen.

Cliënten zijn afhankelijk van u, maar zij vertrouwen u niet echt om hen te helpen. U kunt zich beledigd voelen en u zult waarschijnlijk het gevoel hebben dat er van u wordt geprofiteerd.

Een manier om die gevoelens tegen te gaan is jezelf af te vragen wat je te winnen hebt door te zwijgen. U denkt misschien dat de redenen om te zwijgen goede redenen zijn. Misschien heeft het hoofd van uw bedrijf of hebben uw cliënten u ingehuurd omdat ze weten dat u de juiste coach voor hen bent. Dat kan een beetje problematisch zijn, vooral als die persoon niet echt de juiste coach voor u is, vaak is hij dat niet.

Hoe het management zal begrijpen dat u de juiste coach voor hen bent, is een ander argument. Het verspilt tijd en geld alleen maar om van wie dan ook een antwoord te krijgen. Ook al huurt u een behulpzame, sponserende onveteramane energie en een scherp gevoel voor coachingsvaardigheden in, het blijft een feit dat hun besef van uw coaching niet de uwe is, en dus parfumeert u uw fortuin.

Kandidaten Confrontatie.

Verschillende coaches trainen op een regelmatige manier en het resultaat is dat zij elke werkgever op dezelfde overtuigende manier benaderen. Ze worden wezens van comfort en angst voor hun cliënten. Ze worden beoordelingsmachines. Ze doen alles wat de verkoop van executive coaching ook doet, en natuurlijk hebben ze het over hun riante executive benefit pakket.

Maar in feite heeft geen enkele coach er baat bij, behalve dan dat hij de innerlijke en uiterlijke realiteit van zijn bedrijf ziet. Veel coaches hebben een brandend verlangen om hun kennis te verspreiden en de prestaties van hun cliënten te verbeteren, omdat zij hun bestaan zien als een bijdrage aan de samenleving, omdat het bijdraagt aan het algemene welzijn van de mens op deze planeet.

Maar ze praten wel, maar doen het niet, en zullen uiteindelijk moeite hebben om hun weg naar de werknemers te vinden. Ze zijn te druk met het verkopen van hun voordelen.

Coaching kan u helpen de twijfels te begrijpen en te overwinnen. U zult begrijpen wie u werkelijk dient en u zult in staat zijn een meer bevredigende dienst te verlenen. Zou u dat niet willen?

lees meer:

Leave a Reply

Your email address will not be published.